Regulament
Cuprins
- DISPOZIȚII GENERALE
- SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE
- SECURITATEA CONȚINUTULUI
- CONDIȚII ÎNCHEIERĂRII UNUI ACORD DE VÂNZARE
- METODE SI TERMENI DE PLATA PENTRU PRODUS
- COST, METODE SI TIMP DE LIVRARE SI COLECTARE A PRODUSULUI
- PLÂNGEREA PRODUSULUI
- PROCEDURI ÎN FĂRĂ JUDECĂTORUL DE SOLICITATE A PLÂNGERII ȘI A RECLAMAȚILOR ȘI REGULI DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI
- DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL
- DISPOZIȚII PRIVIND ANTREPRIZORI
- TIMP DE PROCESARE COMANDI SI TIMP DE LIVRARE
- DREPTURILE DE AUTOR
- DISPOZIȚII FINALE
DISPOZIȚII GENERALE
1.1 Magazinul disponibil la adresa de internet www.arttor.ro este condus de: Leszek Błahyj care desfășoară activitate comercială sub numele ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj spółka cywilna a înscris în Registrul Central și Informații privind Activitatea de Afaceri al Republicii Polonia condus de ministrul responsabil cu afacerile economice, cu: adresa de afaceri și corespondență. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polonia, numărul NIP: 8792621436 , numărul REGON: 340731016 și Waldemar Błahyj desfășoară activități comerciale sub numele de ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj Błahyj Błahyj Błahyj Błahyj spóster kept și Actul de informare a Republicii Polonia ministru responsabil cu afacerile economice, cu: adresa de afaceri și adresa de corespondență: ul. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polonia, Număr NIP: 8792621436 , Număr REGON: 340731016 derulează în comun un parteneriat civil sub numele ARTTOR Waldemar Błahyj Leszek Błahyj parteneriat civil cu sediul social în Toruń, cu adresă: adresă comercială și corespondență. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, Polonia, NIP PL: 8792621436 , REGON: 340731016, numărul BDO 000188099, adresa de e-mail: contact@arttor.ro , denumită în continuare „Vânzătorul”.
1.2 Vânzătorul a desemnat un punct de contact electronic pentru comunicarea directă cu autoritățile statelor membre, Comisia și Consiliul pentru Servicii Digitale : contact@arttor.ro. Același punct de contact poate fi folosit de fiecare Client pentru comunicare directă și rapidă cu Vânzătorul. De asemenea, puteți contacta Vânzătorul în scris la adresa acestuia: ul. Gostkowo 19, 87-148 Łysomice, folosind formularul de contact de pe site sau sunând la următoarele numere de telefon: +48 (56) 648 35 55 și +48 608 561 194 (Programul de deschidere a magazinului 8:00-16:00 în zilele lucrătoare, tarifele se aplică la tariful unui client obișnuit, în conformitate cu apelul telefonic utilizat de către client). Comunicarea poate fi realizată în poloneză sau engleză.
1.3 Vânzătorul este administratorul datelor cu caracter personal prelucrate în Magazin în legătură cu implementarea prevederilor prezentului Regulament. Datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopurile, pe perioada și pe baza temeiurilor și principiilor indicate în politica de confidențialitate publicată pe site-ul Magazinului. Utilizarea Magazinului, inclusiv efectuarea de achiziții, este voluntară. În mod similar, furnizarea datelor cu caracter personal de către Utilizatorul Serviciului sau Clientul care utilizează Magazinul este voluntară, sub rezerva excepțiilor indicate în politica de confidențialitate (încheierea contractului și obligațiile statutare ale Vânzătorului).
1.4 Fiecare Client care cumpara produse oferite de Magazin este obligat sa citeasca continutul prezentului Regulament.
1.5 Pentru a îmbunătăți comunicarea pentru clienții potențiali și actuali, se recomandă utilizarea mai întâi a filelor de informații corespunzătoare aflate pe site-ul Magazinului.
1.6 Definiții:
1.6.1 ZI LUCRICĂ – o zi de luni până vineri, excluzând sărbătorile legale.
1.6.2 CLIENT – (1) persoana fizica cu capacitate juridica deplina si, in cazurile prevazute de dispozitii general aplicabile, si persoana fizica cu capacitate juridica limitata; (2) persoană juridică; sau (3) o unitate organizatorică fără personalitate juridică căreia i s-a conferit capacitate juridică prin lege; - care a încheiat sau intenționează să încheie un Contract de vânzare cu Vânzătorul.
1.6.3 CODUL CIVIL – Legea Codului Civil din 23 aprilie 1964 (Jurnalul de Legi 1964 nr. 16, pct. 93, cu modificările ulterioare).
1.6.4 PRODUS – un articol mobil disponibil în Magazinul Online care face obiectul Contractului de vânzare între Client și Vânzător.
1.6.5 REGULAMENTE – aceste regulamente ale Magazinului Online.
1.6.6 SHOP – magazinul online al Vânzătorului disponibil la următoarea adresă de internet: www.arttor.ro.
1.6.7 VÂNZĂTOR – parteneri ai unui parteneriat civil care desfășoară în comun activitate de afaceri în baza unui contract de parteneriat civil sub denumirea ARTTOR WALDEMAR BŁAHYJ I LESZEK BŁAHYJ SPÓŁKA CYWILNA.
1.6.8 ACORD DE VÂNZARE – un contract de vânzare de produse încheiat sau încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului.
1.6.9 LEGEA DREPTURILOR CONSUMATORILOR – Legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor (Jurnalul de Legi 2014, articolul 827, cu modificările ulterioare)
1.6.10 COMANDĂ - o declarație de voință a Clientului depusă utilizând Formularul de Comandă și care vizează direct încheierea unui Contract de Vânzare a Produsului cu Vânzătorul.
1. 6.11 ANTREPRIZATOR CU DREPTURI DE CONSUMATOR – persoană fizică cu statut de întreprinzător, înscrisă în registrul CEIDG, care efectuează o Comandă în cadrul activității sale de afaceri, dar fără legătură cu natura profesională a acestei activități. Acest statut se aplică numai clienților cu un loc de livrare sau sediu social în Polonia.
1.6.12 CONSUMATOR – un Client care este o persoană fizică care utilizează Magazinul în scopuri care nu au legătură directă cu activitatea sa de afaceri sau profesională,
SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE
2.1 Următoarele Servicii Electronice sunt disponibile în Magazinul Online: Cont, formular de comandă și newsletter.
2.1.1 Cont – utilizarea contului este posibilă după ce Clientul parcurge doi pași consecutivi – (1) completarea formularului de înregistrare, (2) făcând clic pe câmpul „Înregistrare cont”. In formularul de inregistrare, Clientul trebuie sa furnizeze urmatoarele date: nume si prenume/numele companiei, login, adresa (strada, numarul casei/apartamentului, cod postal, oras, tara), adresa de e-mail, numarul de telefon de contact si parola. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, este necesar să se furnizeze și denumirea companiei și Numărul de Identificare Fiscală.
2.1.1.1 Serviciul de cont electronic este oferit gratuit pentru o perioadă nedeterminată. Clientul poate, în orice moment și fără a furniza niciun motiv, să ștergă contul (demisia din cont) trimițând o cerere adecvată vânzătorului, în special prin e-mail la următoarea adresă: contact@arttor.ro sau în scris la următoarea adresă: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice.
2.1.2 Formular de comandă – utilizarea formularului de comandă începe atunci când Clientul adaugă primul Produs în coșul electronic din Magazin. Comanda se plasează după ce Clientul parcurge doi pași consecutivi - (1) după completarea formularului de comandă și (2) făcând clic pe câmpul „Comandă și plătește” de pe site-ul Magazinului după completarea formularului de comandă – până în acel moment este posibilă modificarea datelor introduse în mod independent (în acest scop, urmează mesajele afișate și informațiile disponibile pe site-ul Magazinului). In Formularul de Comanda, Clientul trebuie sa furnizeze urmatoarele date referitoare la Client: nume si prenume/numele companiei, adresa (strada, numarul casei/apartamentului, cod postal, oras, tara), adresa de e-mail, numarul de telefon de contact si date referitoare la Contractul de Vanzare: Produs, cantitatea de Produs, locul si modalitatea de livrare a Produsului (Produselor), modalitatea de plata. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, este necesar să se furnizeze și denumirea companiei și Numărul de Identificare Fiscală.
2.1.2.1 Serviciul electronic al Formularului de Comandă este oferit gratuit și are un caracter unic și se termină atunci când Comanda este plasată prin intermediul acestuia sau când Clientul încetează să mai plaseze Comanda prin intermediul acestuia.
2.1.3 Newsletter – newsletter-ul este utilizat după introducerea adresei de e-mail la care urmează să fie trimise edițiile ulterioare ale newsletter-ului în fila „Newsletter” vizibilă pe site-ul Magazinului și făcând clic pe câmpul „Abonare”. De asemenea, vă puteți abona la newsletter bifând caseta de selectare corespunzătoare atunci când creați un cont – odată ce contul este creat, Clientul este abonat la newsletter.
2.1.3.1 Serviciul de newsletter electronic este oferit gratuit pe o perioadă nedeterminată. Clientul poate, în orice moment și fără a indica niciun motiv, să se dezaboneze de la newsletter (demisia de la newsletter) trimițând o cerere adecvată Vânzătorului, în special prin e-mail la următoarea adresă: contact@arttor.ro sau în scris la următoarea adresă: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polonia.
2.2 Unele dintre funcțiile Magazinului folosesc instrumente și servicii furnizate de terți, care pot fi supuse unor termeni și condiții separate. De exemplu, pentru a efectua o plată folosind un gateway de plată, trebuie să fiți de acord cu termenii și condițiile procesatorului de plăți care o acceptă. Acestea trebuie acceptate separat dacă Clientul dorește să folosească serviciile oferite de anumiți terți.
2.3 Vânzătorul se asigură că toate opiniile cu privire la Produsele oferite în Magazin provin exclusiv de la Clienții care au achiziționat un anumit Produs. În acest scop, Vânzătorul limitează accesul la formularul de evaluare și opinie a Produsului prin transferarea responsabilităților în acest sens către portalurile TrustedShops , eKomi și ZaufaneOpinieCeneo , care colectează și verifică evaluările clienților în numele Vânzătorului, în condițiile specificate în politica de confidențialitate postată pe site-ul Magazinului. Vânzătorul vă încurajează să vă familiarizați cu politica sa de confidențialitate și cu politicile interne de confidențialitate ale entităților indicate, disponibile pe site-urile lor.
2.4 Magazinul nu folosește luarea deciziilor automate în funcționarea sa. În mod alternativ, Magazinul poate utiliza profilarea în scopuri de marketing direct, dar deciziile luate pe baza acestuia de către Vânzător nu privesc încheierea sau refuzul de a încheia un contract sau posibilitatea utilizării serviciilor electronice. Efectul utilizării profilării poate fi, de exemplu, acordarea unei anumite persoane a unei reduceri, trimiterea unui cod de reducere, trimiterea unei propuneri de produs care poate satisface interesele sau preferințele unei anumite persoane sau propunerea unor condiții mai bune față de oferta standard. În ciuda profilării, o anumită persoană decide în mod liber dacă dorește să folosească reducerea primită în acest fel sau în condiții mai bune și să facă o achiziție.
2.5 Cerințe tehnice necesare cooperării cu sistemul informatic utilizat de Furnizorul de Servicii: (1) computer, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la Internet; (2) acces la e-mail; (3) Browser de Internet: Mozilla Firefox versiunea 17.0 sau o versiune ulterioară sau Internet Explorer versiunea 10.0 sau o versiune ulterioară, Opera versiunea 12.0 sau o versiune ulterioară, Google Chrome versiunea 23.0. și o versiune superioară, Safari 5.0 și o versiune superioară, Microsoft Edge 25.10586.0.0 și o versiune superioară; (4) rezoluție minimă recomandată a ecranului: 1024x768; (5) activarea cookie-urilor și a suportului Javascript în browserul web .
2.6 Clientul este obligat să utilizeze Magazinul într-o manieră conformă cu legea și bunele practici, ținând cont de respectarea drepturilor personale și a drepturilor de autor și a proprietății intelectuale a Vânzătorului și a terților. Clientul este obligat să introducă date în concordanță cu starea reală a lucrurilor.
2.7 Procedura de reclamație privind serviciile electronice:
2.7.1 Reclamațiile legate de furnizarea de servicii electronice de către Vânzător și alte reclamații legate de funcționarea Magazinului (cu excepția procedurii de reclamații despre Produs, care este indicată la punctul 6 din Regulament) pot fi depuse de către Destinatarul Serviciului, de exemplu:
2.7.2 în scris la următoarea adresă: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polonia;
2.7.3 în formă electronică prin e-mail la următoarea adresă: contact@arttor.ro;
2.7.4 la telefon: +48 (56) 648 35 55 de la 7.00 la 15.00.
2.7.5 Se recomandă ca Clientul să furnizeze următoarele în descrierea reclamației: (1) informații și circumstanțe referitoare la subiectul reclamației, în special tipul și data neregulii; (2) Solicitările clienților; și (3) datele de contact ale persoanei care depune reclamația – acest lucru va facilita și va accelera procesarea reclamației de către Vânzător. Cerințele specificate în teza anterioară au doar forma unor recomandări și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse, omițând descrierea reclamației recomandate.
2.7.6 Vânzătorul va răspunde imediat unei reclamații privind funcționarea tehnică a Magazinului, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia.
SECURITATEA CONȚINUTULUI
3.1 Clienților le este interzis să furnizeze conținut care este ilegal sau care nu este în conformitate cu Regulamentele. Un astfel de conținut include, printre altele, conținut care:
3.1.1 sunt incompatibile cu obiectul Magazinului – declarațiile ar trebui să fie legate de conținutul care apare în Magazin, adică probleme legate de produsele oferite și utilizarea acestora;
3.1.2 se referă la aspecte tehnice legate de funcționarea Magazinului – problemele tehnice trebuie raportate de către Clienți în mod electronic la adresa de e-mail a Magazinului;
3.1.3 conțin link-uri către alte site-uri sau fișiere;
3.1.4 sunt utilizate pentru a desfășura activități de publicitate, promovare și marketing neautorizate, în special prin plasarea de reclame, vânzarea și promovarea produselor, serviciilor, proiectelor și colecțiilor.
3.1.5 sunt utilizate pentru a desfășura activități interzise de lege, de exemplu, încercări de a comite fraude și de a extorca fonduri de la alți Clienți;
3.1.6 incită sau tolerează violența împotriva oricărei ființe vii, inclusiv a animalelor;
3.1.7 promovează orice sistem de stat fascist sau totalitar;
3.1.8 incită sau tolerează la ură sau la un comportament periculos;
3.1.9 defăimează sau insultă sau încalcă în orice fel drepturile terților;
3.1.10 să conțină blasfemie sau alt conținut ofensator;
3.1.11 încalcă ordinea juridică aplicabilă sau bunele obiceiuri în orice alt mod.
3.2 În cazul încălcării regulilor de mai sus, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modera și elimina un astfel de conținut fără a informa posterul. Postarea sub orice formă a conținutului indicat mai sus în Magazin va avea ca rezultat consecințele prevăzute în prezentul Regulament, inclusiv chiar ștergerea contului din Magazin sau chiar împiedicarea cumpărăturilor în cadrul acestuia.
3.3 Un Client care consideră că un anumit conținut din Magazin este ilegal sau incompatibil cu Reglementările poate trimite Magazinului un raport cu privire la acesta. Un astfel de raport ar trebui să fie transmis în format electronic și ar trebui să includă o indicație a conținutului specific, argumente pentru eliminarea acestuia și date ale părții raportoare care să permită identificarea acestuia. Contestațiile anonime nu vor fi luate în considerare.
3.4 Cererile vor fi luate în considerare în termen de 14 zile de la primire. Solicitantul va primi confirmarea primirii cererii. Vânzătorul va notifica Clientul cu privire la decizia luată electronic sau în scris.
3.5 Decizia Vânzătorului poate consta în eliminarea conținutului sau lăsarea acestuia în Magazin.
3.6 Părțile pot face contestație împotriva deciziei Vânzătorului în termen de 14 zile de la primirea justificării retragerii acesteia. Decizia asupra contestației este definitivă.
CONDIȚII ÎNCHEIERĂRII UNUI ACORD DE VÂNZARE
4.1 Încheierea Contractului de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul plasează o Comandă folosind formularul de Comandă din Magazin.
4.2 Prețul Produsului afișat pe site-ul Magazinului este dat în conformitate cu alegerea Clientului în zloți polonezi (PLN), euro (EUR) sau lire sterline (GBP) și include taxe. Clientul este informat pe site-ul Magazinului despre prețul total, inclusiv taxele, al Produsului care face obiectul Comenzii, precum și despre costurile de livrare (inclusiv taxele de transport, livrare și poștă) și alte costuri, și dacă valoarea acestor taxe nu poate fi determinată - despre obligația de a le plăti, la plasarea Comenzii, inclusiv atunci când Clientul își exprimă voința de a fi legat de Contractul de vânzare.
4.3 Procedura de încheiere a unui Contract de vânzare în Magazin folosind Formularul de Comandă
4.3.1 Încheierea Contractului de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul plasează o Comandă în Magazin.
4.3.2 Alternativ, Magazinul permite plasarea Comenzilor fără a fi nevoie să vă înregistrați și să vă conectați la Magazin. În acest scop, Clientul este obligat să completeze un formular electronic de fiecare dată în timpul procesului de plasare a Comenzii prin introducerea datelor solicitate de Magazin, care sunt necesare pentru identificarea sa și încheierea și îndeplinirea Contractului de vânzare (nume și prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresa de livrare). Clientul este obligat să accepte Regulamentul actual împreună cu o declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul Comenzii.
4.3.3 După plasarea Comenzii, Vânzătorul va confirma imediat primirea acesteia și, în același timp, va accepta Comanda pentru executare. Confirmarea primirii Comenzii și acceptarea acesteia pentru executare are loc prin trimiterea unui mesaj de e-mail corespunzător de către Vânzător către Client la adresa de e-mail a Clientului furnizată la plasarea Comenzii, mesaj care conține cel puțin declarația Vânzătorului la primirea Comenzii și acceptarea acesteia pentru executare, precum și confirmarea încheierii Contractului de vânzare. La primirea de către Client a mesajului de e-mail de mai sus, se încheie un Acord de vânzare între Client și Vânzător.
4.4 Conținutul Contractului de vânzare încheiat este înregistrat, securizat și pus la dispoziția Clientului prin (1) punerea la dispoziție a prezentului Regulament pe site-ul web al Magazinului și (2) trimiterea unui mesaj de e-mail către Client. Conținutul Contractului de vânzare este înregistrat și securizat suplimentar în sistemul IT al Vânzătorului.
METODE SI TERMENI DE PLATA PENTRU PRODUS
5.1 Vânzătorul oferă Clientului următoarele metode de plată în conformitate cu Contractul de vânzare:
5.1.1 Plata în numerar la livrare la primirea expedierii.
5.1.2 Plata prin transfer in contul bancar al Vanzatorului.
5.1.3 Plăți electronice și plăți cu cardul prin PayU.pl, PayPal.com, TPay.com – metodele actuale de plată posibile sunt specificate pe site-ul Magazinului Online în fila de informații privind metodele de plată și pe site-ul http://www.payu.pl, https://www.paypal.com/pl/, https://tpay.com/.
5.1.3.1 Decontările pentru plățile electronice și tranzacțiile cu cardul de plată sunt efectuate în conformitate cu alegerea Clientului prin PayU.pl, PayPal.com sau TPay.com. Plățile electronice și cardurile de plată sunt gestionate de:
5.1.3.1.1 PayU.pl – Companie PayU SA cu sediul social în Poznań (adresa sediului social: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), înscrisă în Registrul Antreprenorilor al Registrului Tribunalului Național sub numărul 0000274399, de către Judecătoria Poznae și Poznań, în dosarele de înregistrare a județului Poznae , capital social de 4.000.000 PLN vărsat integral, Număr de identificare fiscală (NIP): 779-23-08-495.
5.1.3.1.2 PayPal.com – o companie numită PayPal (Europe) S.A. rl . & Cie , SCA, Etajul 5 Bulevardul 22–24 Royal , L-2449, Luxemburg .
5.1.3.1.3 TPay.com - Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna (fostă Brachia Sp. J.) cu sediul social în Poznań (adresa sediului social: Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań), înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor 5.20, numărul 4020 al Tribunalului Național dosarele de ținere păstrate de Tribunalul Districtual Poznań - Nowe Miasto și Wilda din Poznań, capital social de 4.798.500,00 PLN, vărsat integral, Număr de identificare fiscală (NIP): 7773061579.
5.2 Termenul limită de plată:
5.2.1 In cazul in care Clientul alege plata prin transfer bancar, plata electronica sau plata cu cardul, Clientul este obligat sa efectueze plata in termen de 7 zile calendaristice de la data incheierii Contractului de Vanzare.
5.2.2 În cazul în care Clientul alege să plătească ramburs la livrare la primirea expedierii, Clientul este obligat să efectueze plata la primirea expedierii.
COST, METODE SI TIMP DE LIVRARE SI COLECTARE A PRODUSULUI
6.1 Livrarea Produsului către Client este supusă plății, cu excepția cazului în care Contractul de vânzare prevede altfel. Costurile de livrare ale Produsului (inclusiv taxele de transport, livrare și poștă) sunt indicate Clientului pe site-ul Magazinului în fila de informații privind costurile de livrare și în timpul plasării Comenzii, inclusiv atunci când Clientul își exprimă voința de a fi legat de Contractul de vânzare.
6.2 Colectarea personală a Produsului de către Client este gratuită.
6.3 Vânzătorul pune la dispoziție Clientului următoarele metode de livrare sau de primire a Produsului:
6.3.1 Expediere prin curier, ramburs la livrare Expediere curier .
6.3.2 Expedierea paleților.
6.3.3 Colectarea personală este disponibilă la următoarea adresă: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice – în zilele lucrătoare, de la 8:00 la 16:00.
6.4 Termenul de livrare a Produsului către Client este de până la 20 de Zile Lucrătoare, cu excepția cazului în care este specificată o perioadă mai scurtă în descrierea Produsului sau la plasarea Comenzii. În cazul Produselor cu date de livrare diferite, data de livrare este cea mai lungă dată dată, care însă nu poate depăși 20 de Zile Lucrătoare. Începutul perioadei de livrare a Produsului către Client se calculează după cum urmează:
6.4.1 În cazul în care Clientul alege plata prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată - de la data creditării contului bancar al Vânzătorului sau a contului de decontare.
6.4.2 În cazul în care Clientul alege să plătească ramburs la livrare – de la data încheierii Contractului de vânzare.
6.4.3 Termenul de livrare a Produsului către Client constă în:
6.4.3.1 Timpul de onorare a comenzii de către Vânzător – specificat în zile lucrătoare. Acesta este timpul în care Vânzătorul se obligă să pregătească bunurile pentru livrarea către Client sau să expedieze Produsul către Client. Clientul este informat cu privire la momentul onorării comenzii de către Vânzător pe cardul de Produs.
6.4.3.2 În cazul în care Clientul alege plata electronică sau plata cu cardul - de la data creditării contului bancar al Vânzătorului sau a contului de decontare.
6.4.3.3 Termenul de livrare al produsului – specificat în zile lucrătoare. Acesta este timpul în care transportatorul va livra Produsul Clientului. Clientul este informat despre timpul de livrare a Produsului pe cardul Produsului, precum și în fila „Livrare”.
6.5 Termenul limită pentru ridicarea Produsului de către Client – în cazul în care Clientul alege colectarea personală a Produsului, Produsul va fi gata de colectare de către Client în termen de 5 zile lucrătoare, cu excepția cazului în care este specificată o perioadă mai scurtă în descrierea Produsului sau la plasarea Comenzii. În cazul Produselor cu date diferite de pregătire pentru colectare, data de pregătire pentru colectare este cea mai lungă dată dată, care, totuși, nu poate depăși 5 Zile Lucrătoare. Clientul va fi informat suplimentar de către Vânzător despre pregătirea Produsului pentru colectare. Începutul perioadei de pregătire a Produsului pentru colectare de către Client se numără după cum urmează:
6.5.1 În cazul în care Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau prin card de plată - de la data creditării contului bancar al Vânzătorului sau a contului de decontare.
6.6 În cazul în care Produsele acoperite de Comandă sunt indisponibile în depozit, de la furnizorii Vânzătorului sau din alte motive și este imposibil de îndeplinit Comanda Clientului, Vânzătorul va notifica Clientul despre acest fapt în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile de la data plasării Comenzii. Într-un astfel de caz, Clientul are dreptul de a decide dacă este de acord cu executarea Comenzii în perioada propusă de Vânzător sau dacă se retrage din contract. Dacă nu este posibilă finalizarea unei părți a Comenzii menționate mai sus, Clientul va fi informat despre starea Comenzii și va decide asupra modului de finalizare a acesteia. Clientul poate alege dintre:
6.6.1 îndeplinire parțială - selectarea de către Client a acestei opțiuni are ca rezultat îndeplinirea Comenzii privind numai Produsele disponibile;
6.6.2 anularea întregii Comenzi (retragere).
6.6.3 În cazul retragerii din contract, Vânzătorul va rambursa Clientului suma plătită. Notificarea va fi trimisă la adresa de e-mail furnizată de Client în Comanda sau formularul de înregistrare. Dacă nu se ia nicio decizie în termen de 7 (șapte) zile de la notificare, Comanda va fi anulată în partea Produselor indisponibile.
PLÂNGEREA PRODUSULUI
7.1 Baza și domeniul de aplicare a răspunderii Vânzătorului față de Client în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect fizic sau juridic (garanție) sunt specificate în prevederile legale general aplicabile, în special în Codul civil (în special în articolele 556-576 din Codul civil).
7.2 Vânzătorul este obligat să livreze Produsul în conformitate cu contractul și fără defecte și să execute în mod corespunzător serviciile convenite. Informații detaliate privind răspunderea Vânzătorului pentru un defect al Produsului și drepturile Clientului sunt specificate pe site-ul Magazinului în fila de informații referitoare la reclamații.
7.3 Vânzătorul este răspunzător pentru orice neconformitate a mărfurilor cu contractul existent la momentul livrării și dezvăluit în termen de doi ani de la acel moment, cu excepția cazului în care perioada de valabilitate a Produsului, așa cum este determinată de Vânzător, predecesorii săi legali sau de persoanele care acționează în numele lor, este mai mare. Se prezumă că orice neconformitate a bunurilor cu contractul care a devenit evidentă în termen de doi ani de la data livrării Produsului a existat la momentul livrării acestuia, cu excepția cazului în care se dovedește altfel sau această prezumție nu poate fi conciliată cu natura bunurilor sau natura neconformității bunurilor cu contractul.
7.4 În cazul în care Produsul nu este conform contractului, Clientul poate solicita repararea sau înlocuirea acestuia. Vânzătorul poate înlocui bunurile dacă Clientul a solicitat repararea acestora sau le poate repara dacă Clientul a solicitat înlocuirea lor numai dacă asigurarea conformității bunurilor cu contractul în modul ales inițial de Client este imposibilă sau ar necesita costuri excesive. Dacă reparația și înlocuirea sunt imposibile sau ar necesita costuri excesive pentru întreprinzător, acesta poate refuza aducerea bunurilor în conformitate cu contractul. În acest caz, Clientul poate depune o declarație de reducere a prețului sau de retragere din contract.
7.5 Clientul poate depune o declarație de reducere a prețului sau de retragere din contract dacă Produsul este incompatibil cu contractul numai atunci când:
7.5.1 Vânzătorul a refuzat să aducă Produsul în conformitate cu contractul;
7.5.2 Vânzătorul nu a reușit să aducă Produsul în conformitate cu contractul;
7.5.3 lipsa de conformitate a Produsului cu contractul persistă în ciuda încercărilor Vânzătorului de a aduce Produsul în conformitate cu contractul;
7.5.4 lipsa de conformitate a Produsului cu contractul este atât de semnificativă încât justifică o reducere imediată a prețului sau retragerea din contract;
7.5.5 din declarația vânzătorului sau din circumstanțe reiese clar că acesta nu va aduce Produsul în conformitate cu contractul într-un timp rezonabil sau fără inconveniente excesive pentru Client.
7.6 Vânzătorul este obligat să repare sau să înlocuiască bunurile într-un termen rezonabil din momentul în care Clientul îl informează despre neconformitatea cu contractul, și fără inconveniente excesive pentru Client, ținând cont de natura bunurilor și de scopul pentru care Clientul le-a achiziționat. Costurile de reparație sau înlocuire, inclusiv în special costurile de poștă, transport, forță de muncă și materiale, vor fi suportate de Vânzător. Vânzătorul nu acceptă coletele trimise ramburs la livrare.
7.7 În cazul retragerii din contract, Clientul va returna imediat Produsul Vânzătorului, pe cheltuiala Vânzătorului. Vânzătorul va rambursa prețul Clientului imediat, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii mărfurilor sau a dovezii returnării acestora, folosind aceeași metodă de plată ca cea folosită de Client, cu excepția cazului în care Clientul a convenit în mod expres cu o altă metodă de rambursare care nu implică niciun cost pentru el.
7.8 O plângere poate fi depusă de către Client, de exemplu:
7.8.1 în scris la următoarea adresă: ARTTOR SC, ul. Gostkowo 19, 87-148 Lysomice, Polonia;
7.8.2 în formă electronică prin e-mail la următoarea adresă: contact@arttor.ro;
7.8.3 la telefon: +48 (56) 648 35 55 între orele 7.00 și 15.00.
7.9 Se recomandă ca Clientul să furnizeze următoarele în descrierea reclamației: (1) informații și circumstanțe referitoare la subiectul reclamației, în special tipul și data apariției defectului; (2) o solicitare pentru o metodă de aducere a Produsului în conformitate cu Contractul de vânzare sau o declarație de reducere a prețului sau retragere din Contractul de vânzare; și (3) datele de contact ale persoanei care depune reclamația – acest lucru va facilita și va accelera procesarea reclamației de către Vânzător. Cerințele specificate în teza anterioară au doar forma unor recomandări și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse, omițând descrierea reclamației recomandate.
7.10 Vânzătorul va răspunde la reclamația Clientului imediat, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia. În cazul în care Clientul care este consumator a solicitat schimbarea articolului sau înlăturarea defectului sau a făcut o declarație cu privire la o reducere de preț, precizând suma cu care urmează să fie redus prețul, iar Vânzătorul nu a răspuns la această solicitare în termen de 14 zile calendaristice, se consideră că solicitarea a fost considerată întemeiată.
7.11 Clientul care exercită drepturile de garanție este obligat să livreze Produsul cu defecte la următoarea adresă: Gostkowo 19, 87-148 Łysomice. În cazul unui Client care este consumator, costul livrării produsului este suportat de către Vânzător, în cazul unui Client care nu este consumator, costul livrării este suportat de către Client; În cazul în care, din cauza tipului de Produs sau a modului de instalare a acestuia, livrarea Produsului de către Client ar fi excesiv de dificilă, Clientul este obligat să pună Produsul la dispoziția Vânzătorului în locul unde se află Produsul.
7. 12 Clientul este obligat să verifice temeinic Produsul la primirea de la transportator. Orice defecțiuni rezultate din transportul Produsului către Client trebuie raportate imediat, nu mai târziu de 7 zile de la primirea expedierii, pentru a permite Vânzătorului să depună o reclamație la transportator.
PROCEDURI ÎN FĂRĂ JUDECĂTORUL DE SOLICITATE A PLÂNGERII ȘI A RECLAMAȚILOR ȘI REGULI DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI
8.1 Informații detaliate cu privire la posibilitatea unui Client care este consumator de a utiliza metode extrajudiciare de tratare a plângerilor și de urmărire a reclamațiilor și regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul web al Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorului la: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_phpkonsumen
8.2 Există, de asemenea, un punct de contact la Președintele Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorului (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl sau adresă scrisă: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varșovia), a cărui sarcină este, printre altele, să ofere asistență pentru consumatori, în materie de soluționare a litigiilor .
8.3 Consumatorul are următoarele exemple de posibilități de a utiliza metode extrajudiciare de soluționare a plângerilor și de urmărire a reclamațiilor: (1) o cerere de soluționare a unui litigiu la o instanță permanentă de arbitraj a consumatorilor (mai multe informații pe site-ul web: http://www.spsk.wiih.org.pl (2) o cerere de soluționare extrajudiciară a unui inspector comercial de pe site-ul web competent (mai multe informații pe site-ul inspectorului comercial competent de afaceri ale Vânzătorului); și (3) asistență din partea ombudsmanului districtual (municipal) al consumatorilor sau a unei organizații sociale ale cărei sarcini statutare includ protecția consumatorilor (inclusiv Federația Consumatorilor, Asociația Consumatorilor Polonezi, printre altele, prin e-mail la porad@dlakonsumentow.pl și prin apelarea liniei fierbinți pentru consumatori la 80 80 20 20 01). 0, taxa de racordare conform tarifului operatorului).
8.4 O platformă pentru soluționarea online a litigiilor dintre consumatori și comercianți la nivelul UE (platforma ODR) este disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR este un site web interactiv și multilingv cu un ghișeu unic pentru consumatori și antreprenori care doresc soluționarea pe cale extrajudiciară a unui litigiu privind obligațiile contractuale care decurg dintr-un contract de vânzare online sau dintr-un contract de servicii (mai multe informații pe site-ul platformei sau pe site-ul Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorului: https://uokik.gov.pl/formadie_konsumenplatck/spod.
DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL
9.1 Un consumator care a încheiat un contract la distanță se poate retrage din acesta în termen de 30 de zile calendaristice fără a indica niciun motiv și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor specificate la pct. 8.8 Reglementări. Pentru a respecta termenul limită, este suficient să trimiteți declarația înainte de expirarea acesteia. Se poate depune o declarație de retragere din contract, de exemplu:
9.1.1 Prin depunerea și completarea Declarației de Retragere din Acord, prin formularul de retur din Panoul Clienți al magazinului online din fila Retururi;
9.2 Pentru a-și exercita dreptul de retragere, Clientul este obligat să informeze Vânzătorul cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract prin intermediul unei declarații fără echivoc (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail). Pentru a respecta termenul de retragere din contract, este suficient ca Clientul să trimită informații privind exercitarea dreptului său de retragere din contract înainte de expirarea termenului de retragere.
9.3 Toate informațiile legate de procedura de retur sunt descrise în fila „Retragere din contract”.
9.4 Termenul limită de retragere din contract începe:
9.4.1 Pentru un contract în baza căruia Vânzătorul livrează un Produs și este obligat să-și transfere dreptul de proprietate (de exemplu, Contractul de vânzare) – din momentul în care consumatorul sau un terț indicat de acesta, altul decât transportatorul, intră în posesia Produsului, și în cazul unui contract care: (1) acoperă multe Produse care sunt livrate separat, în loturi sau în parte, produsul este preluat în mod obișnuit (2, din momentul livrării sau al ultimelor piese). de Produse pentru o perioadă de timp specificată – din momentul în care primul Produs este luat în posesie;
9.4.2 Pentru alte contracte – de la data încheierii contractului.
9.5 În cazul retragerii dintr-un contract la distanță, se consideră că contractul nu a fost încheiat.
9.6 Vânzătorul este obligat să returneze imediat, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data primirii declarației consumatorului de retragere din contract, consumatorului toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din modalitatea de livrare aleasă de Client, alta decât cea mai ieftină metodă standard de livrare disponibilă în Magazin). Vânzătorul rambursează plata folosind aceeași metodă de plată pe care a folosit-o consumatorul, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod expres cu o altă metodă de rambursare care nu implică niciun cost pentru el. În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice Produsul de la consumator însuși, acesta poate reține rambursarea plăților primite de la consumator până când acesta primește produsul înapoi.
9.7 Consumatorul este obligat să returneze de îndată, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care s-a retras din contract, Produsul Vânzătorului sau să-l predea unei persoane autorizate de către Vânzător să-l ridice, cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși Produsul. Pentru a respecta termenul limită, este suficient să returnați Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la următoarea adresă: Arttor sc , Gostkowo 19, 87-148 Łysomice.
9.8 Consumatorul este responsabil pentru orice reducere a valorii Produsului rezultată din utilizarea acestuia într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Produsului.
9.9 Posibile costuri legate de retragerea consumatorului din contract pe care consumatorul este obligat să le suporte:
9.9.1 În cazul în care consumatorul a ales o metodă de livrare a Produsului, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare standard disponibilă în Magazinul Online, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare suportate de consumator.
9.9.2 Consumatorul suportă costurile directe de returnare a Produsului. Alegând opțiunea de a returna produsele achiziționate folosind o etichetă de retur plătită, Consumatorul este de acord să suporte costurile asociate cu generarea acestei etichete. Regulile detaliate și costurile de generare a etichetelor de retur plătite sunt descrise în fila „Retragere din contract”.
9.9.3 În cazul unui Produs care este un serviciu, a cărui prestare - la cererea expresă a consumatorului - a început înainte de expirarea termenului de retragere din contract, consumatorul care își exercită dreptul de retragere din contract după depunerea unei astfel de cereri este obligat să plătească pentru serviciile prestate până la momentul retragerii din contract. Suma plății se calculează proporțional cu sfera serviciului prestat, ținând cont de prețul sau remunerația convenită în contract. Dacă prețul sau remunerația este excesivă, baza de calcul a acestei sume este valoarea de piață a serviciului prestat.
9.10 Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță nu se aplică consumatorului în legătură cu contractele:
9.10.1 (1) pentru prestarea serviciilor, în cazul în care Vânzătorul a prestat integral serviciul cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de începerea prestației că, după ce Vânzătorul a efectuat serviciul, își va pierde dreptul de retragere din contract; (2) în cazul în care obiectul prevederii este un Produs neprefabricat, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau destinat să răspundă nevoilor individuale ale acestuia; (3) în cazul în care obiectul prevederii sunt Produse care, datorită naturii lor, după livrare sunt inseparabile legate de alte articole.
DISPOZIȚII PRIVIND ANTREPRIZORI
10.1 Această secțiune a Regulamentelor și prevederile cuprinse în acestea se aplică numai Clienților care nu sunt consumatori.
10.2 Vânzătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare încheiat cu un Client care nu este consumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia. Retragerea din Contractul de vânzare în acest caz poate avea loc fără a oferi vreun motiv și nu dă naștere la nicio pretenție împotriva Vânzătorului din partea Clientului care nu este consumator.
10.3 Dreptul de retragere din contract se aplică și persoanelor fizice care încheie un contract direct legat de activitatea lor comercială, atunci când din conținutul prezentului contract rezultă că acesta nu este de natură profesională pentru aceste persoane în sensul art. 556 (4) din Codul civil. Alți antreprenori nu au dreptul de a se retrage din contract.
10.4 În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul are dreptul de a limita modalitățile de plată disponibile, inclusiv solicitarea plății anticipate integrale sau parțiale, indiferent de metoda de plată aleasă de Client și de faptul încheierii Contractului de vânzare.
10.5 La livrarea Produsului de către Vânzător către transportator, beneficiile și sarcinile asociate cu Produsului și riscul de pierdere sau deteriorare accidentală a Produsului sunt transferate Clientului care nu este consumator. Într-un astfel de caz, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio pierdere, lipsă sau deteriorare a Produsului survenită din momentul în care acesta este acceptat pentru transport până la livrarea către Client, sau pentru orice întârziere în transportul expedierii.
10.6 În cazul în care Produsul este trimis Clientului prin intermediul unui transportator, Clientul care nu este consumator este obligat să inspecteze expedierea în timpul și în modul obișnuit pentru transporturile de acest tip. In cazul in care constata ca Produsul a fost pierdut sau deteriorat in timpul transportului, este obligat sa intreprinda toate masurile necesare pentru a stabili raspunderea transportatorului.
10.7 În conformitate cu art. 558 § 1 din Codul civil, este exclusă răspunderea Vânzătorului în temeiul garanției pentru Produs față de un Client care nu este consumator.
10.8 În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul poate rezilia contractul de furnizare de servicii electronice cu efect imediat și fără a indica motivele prin transmiterea unei declarații corespunzătoare către Client.
10.9 Răspunderea Vânzătorului față de un Client care nu este consumator, indiferent de temeiul său legal, este limitată – atât în sfera unei singure revendicări, cât și pentru toate revendicările în total – la valoarea prețului plătit și a costurilor de livrare conform Contractului de vânzare, dar nu mai mult de suma de o mie de zloți. Vânzătorul va fi răspunzător față de un Client care nu este consumator numai pentru daunele tipice care sunt previzibile la momentul încheierii contractului și nu va fi răspunzător față de un Client care nu este consumator pentru profiturile pierdute.
10.10 Orice dispută apărută între Vânzător și un Client care nu este consumator va fi supusă instanței care are jurisdicție asupra sediului social al Vânzătorului.
TIMP DE PROCESARE COMANDI SI TIMP DE LIVRARE
11.1 Timpul de pregătire și finalizare a comenzii de către Vânzător depinde de produsul selectat de Client și este după cum urmează:
11.1.1 Pentru picturile pe pânză și tablourile înrămate – 1 zi lucrătoare.
11.1.2 Pentru picturi pe sticlă – 5 zile lucrătoare.
11.1.3 Pentru ceasurile de perete – 4 zile lucrătoare.
11.2 Timpul de livrare estimat pentru toți transportatorii este similar și este de aproximativ:
1 1.2.1 De la 1 la 2 zile lucrătoare pentru livrări în Polonia
11.2.2 De la 2 la 6 zile lucrătoare pentru livrări în afara Poloniei
11.3 Timpul total de procesare a comenzii este prin urmare suma totală a pregătirii și finalizarii comenzii și a livrării acesteia către Client de către compania de curierat selectată.
TIMP DE PROCESARE COMANDI SI TIMP DE LIVRARE
12.1 Reglementările și tot conținutul postat în Magazin, inclusiv fotografiile și descrierile, sunt supuse dreptului de autor în sensul Legii din 4 februarie 1994 privind drepturile de autor și drepturile conexe și sunt supuse protecției legale.
12.2 Utilizarea Magazinului în conformitate cu Regulamentele și acordul de gestionare a contului nu implică achiziția de către Client a vreunui drept de proprietate intelectuală asupra Magazinului și asupra elementelor acestuia.
12.3 În special, este interzisă copierea, modificarea și transmiterea electronică sau în orice alt mod Magazinul sau orice parte a acestuia fără acordul prealabil scris al Vânzătorului, utilizarea Magazinului într-o manieră neconformă cu Reglementările, acordul de gestionare a contului sau prevederile general aplicabile; distrugerea, deteriorarea, ștergerea sau modificarea computerului, a textului și a datelor grafice ale Magazinului sau perturbarea în orice alt mod a funcționării acestuia; descărcarea conținutului Magazinului, în special bazele de date, și utilizarea secundară a acestora în întregime sau parțial, fără acordul prealabil scris al Vânzătorului.
12.4 În cazul în care se constată că Clientul a încălcat aceste prevederi, indiferent de alte drepturi prevăzute în Regulament, Vânzătorul va avea dreptul să impună Clientului o penalitate de 5.000,00 PLN pentru fiecare încălcare identificată a acestor prevederi. Cele de mai sus nu exclude posibilitatea de a solicita despăgubiri care depășesc cuantumul penalității prevăzute.
DISPOZIȚII FINALE
13.1 Acordurile încheiate prin intermediul Magazinului sunt încheiate în limba poloneză.
13.2 Pentru fiecare Produs vândut de Magazin este emisă o factură cu TVA sau alt document de decontare în conformitate cu reglementările fiscale aplicabile. Factura cu TVA se livreaza electronic la adresa de e-mail furnizata de Client sau in forma traditionala odata cu livrarea bunurilor. Acceptarea Regulamentului constituie și consimțământ pentru trimiterea facturilor în formă electronică.
13.3 Prezentele Regulamente sunt supuse și vor fi interpretate în conformitate cu legislația poloneză.
13.4 Modificări ale regulamentelor:
1 3.4.1 Vânzătorul își rezervă dreptul de a aduce modificări Regulamentului din motive importante, adică: modificări ale prevederilor legale; modificări ale modalităților de plată și livrare – în măsura în care aceste modificări afectează implementarea prevederilor prezentului Regulament.
13.4.2 În cazul încheierii de contracte continue în baza prezentului Regulament (de exemplu, furnizarea unui serviciu electronic – cont), reglementările modificate vor obliga Clientul dacă sunt îndeplinite cerințele specificate la art. 384 și 384[1] din Codul civil, adică Clientul a fost înștiințat în mod corespunzător cu privire la modificări și nu a reziliat contractul în termen de 14 zile calendaristice de la data notificării. În cazul în care o modificare a Regulamentelor are ca rezultat introducerea oricăror taxe noi sau o creștere a taxelor existente, Clientul care este consumator are dreptul de a se retrage din contract.
13.4.3 În cazul încheierii unor acorduri de altă natură decât acordurile continue (de exemplu, Contractul de vânzare) în baza prezentului Regulament, modificările aduse Regulamentelor nu vor încălca în niciun fel drepturile dobândite de Clienții care au fost consumatori înainte de data intrării în vigoare a modificărilor Regulamentelor, în special modificările aduse Regulamentelor, nu vor afecta Comenzile depuse sau executate sau Vânzările deja efectuate sau încheiate.
13.5 În aspectele care nu sunt reglementate în prezentele Regulamente, se vor aplica prevederile general aplicabile ale legislației poloneze, în special: Codul civil; Legea privind prestarea de servicii prin mijloace electronice din 18 iulie 2002 (Jurnalul de lege 2002 nr. 144, pct. 1204, cu modificările ulterioare); pentru Contractele de vânzare încheiate cu Clienții care sunt consumatori – prevederile Legii privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014 (Jurnalul de legi din 2014, articolul 827, cu modificările ulterioare); și alte prevederi relevante ale legii aplicabile general.
13.6 Prezentul Regulament nu exclude prevederile în vigoare în țara de reședință obișnuită a consumatorului care încheie contractul cu Vânzătorul, de la care nu se pot deroga prin acord. Într-un astfel de caz, vânzătorul garantează consumatorului protecția care i se acordă în temeiul prevederilor de la care nu poate fi derogată prin acord.